joi, 18 decembrie 2008

Mama lui boc cel mic

Pe o stâncă neagră, într-un vechi sătuc,
chiar într-o căsuţă, lângă un pătuc,
 
plânge şi suspină o bătrână mică,
care are fiul cât un puştiulică.
 
Căci la guvernare fiul ei iubit
a plecat aseară şi n-a mai venit.
 
Celularul sună noaptea jumătate.
Nu-i semnal, şi totuşi: – Oare cine-i, frate?
– Eu sunt, bună maică, fiul tău dorit,
n-a mai mers Taromu' şi n-am mai venit.
 
Sun din Capitală, voi fi premier.
M-a numit chiar Zeus, sunt timonier.
 
Căpi­tan e dânsu', e ca la armată.
Mica mea oştire fuge sfărâmată.
 
Vine criza, foamea, oamenii mă-njur.
L-am servit pe dânsu', m-a mâncat în c*r.
 
- Ce spui tu, străine? Emil e departe,
cică de Băsescu nu se mai desparte.
 
Am crezut că-i glumă, dar era să mor.
L-am văzut aseară la televizor.
 
Emil e cuminte, nu e derbedeu.
De eşti tu acela, nu-ţi sunt mamă eu!
 
Lasă-mă cu Zeus, findcă omul chel
se joacă cu tine cum doreşte el.
 
Te-a numit pe tine după Stolojan.
Crezi că e pe bune? Te-a luat de fazan.
 
Am vorbit cu tac-tu, ascultă-l pe moş:
după tine vine Leana lu' Cocoş.
 
Du-te la Bă­sescu, fă-i un ultim sluj,
apoi ia Taromu', să te-ntorci la Cluj!